Op donderdag 17 april opent Nike officieel de deuren van haar volledig vernieuwde winkel in Designer Outlet Roermond, gelegen net over de grens in Nederland. Met een indrukwekkende oppervlakte van bijna 3.000 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen, is dit niet alleen Nike’s grootste value winkel van Europa, maar ook een innovatief en duurzaam retailconcept dat sport en mode dichter bij elkaar brengt. Naast de Nike-heropening, openen tevens Gymshark en Siebel hun nieuwe winkels op 17 april in Designer Outlet Roermond.
Een winkelervaring voor het hele gezin
De vernieuwde winkel biedt een uitgebreide selectie aan performance- en lifestyleproducten voor dames, heren en kinderen. De begane grond is gewijd aan vrouwen- en kindercollecties, terwijl de eerste verdieping speciaal is ingericht voor mannen. Nike maakt sporten en bewegen toegankelijker dan ooit met een breed assortiment aan sportkleding en -schoenen voor iedere gelegenheid.
Speciaal voor de Nike-opening zijn er in Designer Outlet Roermond een aantal leuke winkelactiviteiten op 17 april gepland: stap in de Kaleidoscope-photobooth om je dagje uit vast te leggen, maak kans op prijzen met de grijpmachine, en geniet van heerlijke beats van een DJ die staat te draaien voor de deur van Nike Roermond.
Een mijlpaal voor Designer Outlet Roermond
Pieter van Voorst Vader, Managing Director van McArthurGlen Nederland, is verheugd over de heropening: “Nike is een iconisch merk en de opening van deze vernieuwde winkel markeert een belangrijke mijlpaal voor Designer Outlet Roermond. Met deze uitbreiding versterken we onze positie als toonaangevende shoppingbestemming in Europa.”
Duurzaamheid
Duurzaamheid staat centraal in het ontwerp en de bouw van Nike Roermond. De winkel streeft naar een Gold LEED-certificering dankzij onder andere:
- zonnepanelen en een regenwateropvangsysteem;
- 20% waterbesparing en realtime energiebewaking;
- het gebruik van houtconstructies (CLT) in plaats van staal en beton om de CO₂-voetafdruk te verkleinen;
- het hergebruik van meer dan 75% van het bouwafval;
- de installatie van efficiënte luchtfilters en volledig LED-verlichting voor een verbeterde luchtkwaliteit en energiezuinigheid.
Nike zet zich in voor een circulaire economie wat aansluit bij McArthurGlens duurzaamheidsprogramma dat ernaar streeft om de milieu-impact van de groep te minimaliseren. Innovatie en toekomstbestendigheid spelen een steeds grotere rol bij de ontwikkeling van de McArthurGlen designer outlet centres. Het ontwerp, de constructie en de bouw van de nieuwe Nike-winkel voldoen aan de hoogste standaarden van duurzaamheid, energiezuinigheid en een gezond binnenklimaat.
Designer Outlet Roermond is met meer dan 8,3 miljoen bezoekers per jaar een van de populairste outletcentra in Europa. De heropening van Nike Roermond biedt een nieuwe reden om een bezoek te brengen, waarbij sport, mode en duurzaamheid samenkomen in een unieke winkelervaring.